Fő menüBejelentkezésKi van itt? |
Maszyna Trainset kódok magyarázata
MOZDONYOK, MOTORKOCSIK :
node -1 0 EU07-150 dynamic PKP\4E_v1 4E-150.tga 4E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
1 -1 - A maximális távolság méterben, amíg egy objektum megjelenik, -1 a végtelen, de ténylegesen a szimulátorban elérhető, maximálisan körülbelül 2500m távolsággal egyenlő. A jobb FPS elérése érdekében járműveknél korábban 800-as értéket alkalmaztak. 2 0 - A minimális távolság méterben, amettől kezdve egy objektum megjelenik. 3 EU07-150 - A vontatójármű neve, ami a Rainsted.exe menüjében meg fog jelenni. Mozdony esetén egyedinek kell lennie, egy adott jelentbe, küldetésbe két azonos sorozatjelű és ugyanazon pályaszámú vontatójármű nem kerülhet. Vagonok, kocsik neve ismételhető. 4 dynamic – Az objektum típusa. Minden dynamic (dinamikus) objektum, ami mozog, vontatójárművek, vasúti kocsik, autók, hajók. 5 PKP\4E_v1 - A jármű könyvtárának elérési útja a dynamic könyvtáron belül. Ez módosítható, amennyiben egy másik mozdonyt szeretnénk a jelenetben látni, csak írjuk be egy másik mozdony könyvtárának a nevét, pl.: et22_v1. A fő gyökérkönyvtáron (PKP) belül találhatók közúti járművek is. 6 4E-150.tga - A fő textúra neve és kiterjesztése. Ha nem ad meg kiterjesztést, a szimulátor az alapértelmezés szerinti kiterjesztésű textúrát próbálja betölteni (újabban DDS formátum). 7 4E - A vontatójármű azonos nevű *.chk, és *.MMD vezérlőfájljainak nevei (ezek olyan fájlok, mint az MSTS-ben az .ENG, vagy az .SMS). Ezek a fájlok a dynamic/PKP/4e_v1 könyvtárban vannak. 8 Headdriver - Változatok: o headdriver – vezetés az első kabinból o reardriver – vezetés a hátsó kabinból o nobody – nem tartózkodik vezető a mozdonyon o connected – csatolt mozdony. Ezt használjuk többszekciós (ET40, ET41, ET42) és többes távvezérelt vontatójárművek (pl.: 2 x EU07) esetén, a bejegyzést a távvezérelt mozdony Trainset sorába kell beírni, valamint a motorvonatok minden egységéhez, kivéve értelemszerűen a legelsőt (ahova headdriver kerül)
1 3 - Az érték meghatározza a járművek közötti kapcsolat típusát. A következő jármű csatlakozására érvényes. Jelenleg a következő kapcsolások léteznek: o 0 – jelentése: semmilyen fizikai kapcsolat nincs a következő járműhöz o 1 – csavarkapocs csatlakoztatva o 2 – fővezeték csatlakoztatva (piros végű tömlő) o 4 – nagynyomású (fő légtartály) levegő (pl. ajtóvezérléshez, EP-szelepekhez) csatlakoztatva o 16 – hídkábel csatlakoztatva o 32 – távvezérlési kábel csatlakoztatava (sárga hullámos vezeték) Több csatlakoztatott elem kombinációi úgy jönnek ki, hogy összeadjuk az értékeket. Például: o 0 (nincs kapcsolat, minden új járműnél) o 3 = csavarkapocs (1) + egy fővezeték (2) – a leggyakrabban alkalmazott kapcsolat kocsik között o 35 = csavarkapocs (1) + egy fővezeték (2) + távvezérlési kábel (32) - távvezérlési kapcsolatot igénylő járművek (pl.: IC vonat kocsijai) közötti összeköttetésnél o 55 = csavarkapocs (1) + egy fővezeték (2) + távvezérlési kábel (32) + nagynyomású levegő (4) + hídkábel (16) – többszekciós (ET40, ET41, ET42) , vagy távvezérelt mozdonyok között, valamint motorvonatoknál
Minta bejegyzések
Többmozdonyos kapcsolatok: node 800 0 ET41-101-A dynamic PKP\ET41_v1 ET41-101-A.tga 203E-A 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
Villamos motorvonatok: node 800 0 EN57-1012ra dynamic PKP\EN57_v1 EN57-1012ra.tga 6baII 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
Csatolt villamos motorvonat: node 800 0 EN57-1012ra dynamic PKP\EN57_v1 EN57-1012ra.tga 6baII 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
TEHERKOCSIK
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Eaos_v1 401W-48.tga 401W 0.0 nobody 3 40 Coal enddynamic 2 -1 - Mint fent, a mozdonyoknál. 3 0 - Mint fent, a mozdonyoknál. 4 5051-503320-2 - Bármilyen név. Nem szükséges egyedinek lennie. 5 dynamic - Mint jelen példában a mozdonyoknál. 6 PKP\Eaos_v1 - Elérési út. Ebben a példában Eaos_v1 könytár. Más könyvtár is lehet, pl.: tartálykocsi Zaes_v1. 7 401W-48.tga - Mint fent, a mozdonyoknál. 8 401W - Mint jelen példában a mozdonyoknál. 9 nobody - Kocsikon ne helyezzünk el személyzetet.. 10 3 - Mint a mozdonyok esetében. 11 40 - Rakomány mennyisége. Az érték lehet terhelés tonnában, vagy mennyiség darabszámban. Eaos kocsi 401W.chk vezérlőfájljában a LoadQ=tonns (más kocsiknál lehet pieces is) bejegyzés határozza meg, hogy az érték tonnában értendő. 12 Coal - Rakomány fajtája. Hogy milyen árufajtákkal lehet megrakni egy adott kocsitípust, arról a .chk fájl LoadAccepted bejegyzéséből, vagy a Rainsted.exe>Vehicles installed>Characteristics>Load menüből lehet tájékozódni. Eaos kocsi esetében több árufajta közül is lehet választani (szén, kő, fa, fűrészáru, homok, kavics), illetve üresen is lehet hagyni. Ilyenkor a rakomány érték helyére 0-t kell írni, a rakomány fajta bejegyzése pedig elmarad. Ha nem így teszünk, a szimulátor hibajelzést küld betöltés közben.
Minta bejegyzések: Üres tarálykocsi node 800 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Zaes_v1 406Ra_dec8.tga 406Ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic Rakott tartálykocsi node 800 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Zaes_v1 406Ra_dec8.tga 406Ra 0.0 nobody 3 49 Fuel enddynamic
SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ KOCSIK
A bejegyzések többsége egyezik a teherkocsikéval. Különbség a rakomány fajtájában van, ami ez esetben utasok (Passengers). A rakomány értéke darabszámban értendő.
Másodosztályú üres kocsi: node 800 0 5051-503320-2 dynamic PKP\1xxa_v1 111A13.tga 1xxa 0 nobody 3 0 enddynamic
Másodosztályú kocsi 30 utassal: node 800 0 5051-503320-2 dynamic PKP\1xxa_v1 111A13.tga 1xxa 0 nobody 3 30 Passengers enddynamic
Éjszakai kocsik: node 800 0 a16563 dynamic PKP\111a-noc_v1 112a6.tga 112a6 0 nobody 3 0 enddynamic Updated: 2013.07.24. 21:36
|